marți, 9 februarie 2010

Omul. Gandirea. Intelectul si pura imaginatie



Poate te intrebi de ce un astfel de titlu si de ce as trata un astfel de subiect aici. Daca vei citi mai departe, vei intelege.
Uneori stau si ma gandesc la ce a fost, ce este si ce va putea fi mai departe. Lasand la o parte tot ce este in jur, imi acord cateva clipe in favoarea gandirii.
Astazi am stat de vorba cu prietenele mele. E o atmosfera placuta si benefica din cand in cand. Nu a fost una dintre acele zile ale fetelor, cum se mai spune. Ci ne-am incalzit la o ciocolata calda si am inceput sa povestim. Amintiri si peripetii. Dar intr-un minut, discutia a luat un cu totul alt curs. Am inceput sa vorbim despre carti si filme. Ne aminteam de Saga Twilight, carte si film care au innebunit adolescenti din toata lumea. Si filme S.F. , thriller-e pe care le-am comparat cu Twilight. Am inceput sa vorbim despre cele 2 extreme - vampirul si varcolacul. Si tot expunandu-ne parerile, una dintre prietene a spus ca varcolacii sunt diferiti. Afirmatia ei mi-a atras atentia, asa ca am rugat-o sa argumenteze. A inceput sa faca o comparatie intre Jacob (varcolacul din Twilight2) si un alt varcolac dintr-un film de groaza, vazut de ea. La urma urmei, niciunul nu exista. Insa ea se referea la comparatia fizica. Se stie ca nu exista varcolaci. Totul este creat de imaginatia omului. Iar asta provine din legende...povesti pe care stramosii le-au spus urmasilor lor. Fiecare urmas care o spunea mai departe, a adaugat putin si din imaginatia sa. Asa au luat nastere legendele, adevarate indrumari pentru superstitiosii de azi. Cu toate astea, discutia a continuat..


Dar daca exista legende pe care oamenii le stiu...de ce nu ar fi adevarate??

Trebuie sa fie un sambure de adevar in ele. Dar am explicat cum au fost legendele create. Imaginatia omului este debordanta. Omul are cap acitatea de a analiza totul din jurul sau si de a transforma cel mai trist loc, in Rai. Nimeni nu se gandeste la asta. Toti spun ca vor sa isi traiasca viata, dar niciunul nu incearca sa o inteleaga. Scenaristii nu sunt decat niste unelte in actorie. Ei nu fac decat sa scrie replici...Lumea filmului este captivanta si plina de esente tari. Insa adevarata comoara a unui film, esenta succesului de apoi, este regizorul. Rolul imaginatiei lui este jucat in toata actiunea filmului. Imaginatia lui este fara margini si reuseste sa puna totul cap la cap, ca pana si cel mai mic detaliu sa coincida simetric cu restul. Este ca un puzzle. Ca sa fie complet, nicio piesa nu trebuie sa lipseasca. Asa ca varcolacii si tot ceea ce vedem in filme, ce in realitate nu exista, sunt rodul imaginatiei oamenilor care reprezinta adevarate capacitati in anumite domenii. Omul are o mare putere de gandire. Fiecare poate fi un mic geniu. Iar asta nu tine de intelect. Intelectul este capacitatea de a invata, nu de a intelege. Spunem ca suntem intelecti daca avem o facultate. Dar suntem din ce in ce mai prosti, deoarece nu stim sa intelegem viata. Bineinteles, viata este ceva diferit pentru fiecare dintre noi, pentru ca nu toti gandim la fel. Insa trebuie sa realizezi ca sa ai potential, nu inseamna sa stii matematica, fizica si chimie. Sa ai potential inseamna sa poti oricand sa asculti pe cineva, sa ii intelegi povestea vietii, sa o analizezi, sa iti poti IMAGINA cum ar fi fost daca te-ai fi aflat in locul acelei persoane. Ce ai fi facut tu si ce ar fi putut schimba acea persoana... Sa ii poti da un sfat sau sa vii cu argumente. Sa fii in stare sa o iei de la capat cand totul iese prost si sa ii inveti si pe ceilalti cum sa o faca. Asa ca daca varcolacii au diverse forme, pentru ca asa ii vedem in filme, este de vina imaginatia omului. Fiecare isi imagineaza in mod diferit un loc, o creatura sau un obiect. De aceea, cea mai buna carte, este una neilustrata. Si este de preferinta sa citesti cartea de pe care este facut filmul intai, ca sa iti poti folosi imaginatia si sa vezi totul asa cum vrei tu sa fie sau asa cum crezi ca este.
Este aproape imposibil sa intelegi toate astea, desi fac pariu ca macar odata in viata te-ai gandit la asta. Dar asa este viata, Yng si Yang, ordine si haos, un echinox etern.

Un comentariu:

  1. mi-ai lasat un com. ,mai demult , pe blogul meu ,in sfarsit l-am vazut si eu....id-ul meu este andreymadin...dai tu add....ms

    RăspundețiȘtergere